ASR, a wyprowadzenie z poślizgu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rezon
    RS
    • 2006
    • 1894
    • Volvo
    • AKL 1.6 MPI 101 KM
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #51
    Zamieszczone przez Fery
    ABS wydłuża drogę hamowania na suchym
    też kiedyś o tym czytałem Maicroft na mokrym skraca, na suchym wydłuża. AL poza tym to chyba odeszliśmy od tematu początkowego 8)

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratoRS
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #52
      I tak i nie, takie jest moje zdanie, czasem na mokrym lepiej by bylo jakby kola sie zablokowaly, niz ABS puscil i zatrzymamy sie duzo dalej niz jakby go nie bylo.
      W tym wypadku wyraznie kij ma dwa konce :idea:
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • przem1978
        Ambiente
        • 2006
        • 201

        #53
        Zamieszczone przez Masmo
        Zamieszczone przez przem1978
        Zamieszczone przez Maicroft
        rezon, To mamy odmienne zdanie, bo mam porownanie i wole sam ten ASR, a nie ze cos mi wali pod podloga jakby skrzynia miala wypasc
        to moze rzeczywiście skrzynia sie sypie u Ciebie bo u mnie chrobotanie jest miłe dla ucha
        Ciekawe czy dla Twojego przeniesienia napędu też jest to miłe? Mnie tam przeraża ten EDS. Od razu widzę rozpiepszone przeguby i mechanizm różnicowy..... :chacha2 Gdyby to można było wyłączyć....
        jeśli mówimy o korzystaniu z EDS na śniegu to chyba raczej nie wystepują tu takie naprężenia, aby było to zagrożeniem... ?

        Czy jak wyłączysz ASR to nadal masz chrobotanie... ?
        Octavia Combi II 2.0 TDI 140 KM Elegance + xenony '07 Black Magic

        Komentarz

        • rezon
          RS
          • 2006
          • 1894
          • Volvo
          • AKL 1.6 MPI 101 KM
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #54
          Zamieszczone przez przem1978
          chyba raczej nie wystepują tu takie naprężenia, aby było to zagrożeniem
          naprężenia nie, ale wrażenia słuchowe czasami są faktycznie interesujące. W trakcie pierwszej jazdy po zakupie chciałem ruszyć ostro na skrzyżowaniu z kostką brukową w trakcie deszczu skręcając na dodatek w lewo. Oczywiście EDS przyblokował jedno z kół i i po chwili puścił, ale był to taki huk, że niemal natychmiast zatrzymałem się, żeby zobaczyć co się stało. Zazwyczaj to tylko coś chrobocze. Ale niestety po tym chrobotaniu pozostały mi tylko wspomnienia. W O2 EDS jest tylko w wyższych wersjach silnikowych, a mnie wystarcza tradycyjnie 1,6+gaz - jest to najbardziej ekonomiczne rozwiązanie (poza 1,4+gaz).

          [ Dodano: Pon 13 Lis, 06 09:15 ]
          Zamieszczone przez przem1978
          Czy jak wyłączysz ASR to nadal masz chrobotanie
          to nie ASR chrobocze, bo on tylko dławi silnik, dyferencjał blokuje EDS i to on chrobocze.

          Komentarz

          • Masmo
            L&K
            • 2005
            • 1145

            #55
            Zamieszczone przez rezon
            Zamieszczone przez Masmo
            Mnie tam przeraża ten EDS
            spoko, jeździłem z tym 6 lat - 130kkm i nic takiego się nie działo.
            Jakoś mnie nie uspokoiłeś. Dobijam do 160 kkm :wink: i chce zrobić gdzieś drugie tyle. Więc 130 kkm to auto zaledwie dotarte. :lol:

            [ Dodano: Pon 13 Lis, 06 09:22 ]
            Zamieszczone przez przem1978
            jeśli mówimy o korzystaniu z EDS na śniegu to chyba raczej nie wystepują tu takie naprężenia, aby było to zagrożeniem... ?
            Czy jak wyłączysz ASR to nadal masz chrobotanie... ?
            Nie występują?? To rozkręć koło od roweru i włóż w sprychy patyk i zoabczysz czy nie występują naprężenia :wink:
            Niestety EDS-u nie wyłancza przycisk ASR i dalej działa normalnie.

            [ Dodano: Pon 13 Lis, 06 09:28 ]
            Zamieszczone przez Maicroft
            Jak za noc spadnie 50cm sniegu, a najblizszy plog nie przejedzie szybko, to rowy bywaja glebokie i osobowka ich sie nie pokona. Ale jak powiedziales, zaledwie jeden koń, ale jakże cenny :twisted:
            Jeden koń ale jakie przełożenie!!! :lol: :lol:
            Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

            Komentarz

            • daneczek76
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 3642
              • Toyota

              #56
              Moje ostateczne zdanie po przeczytaniu postów i moich dośwadczeniach w O1 TDI 110 KM i OII 1,6 FSI natemat ASR jest takie po przekręceniu kluczyka jak dla mnie powinien asr być wyłączony i jak ja jako użytkownik go włącze to niech sobie działa, A nie wsiadam do auta ASR działa wyłaczam go bo się nieda jechać bo ja ma cięzką noge i lubie się ścigac po mieście a po zgaszaniu silnika i ponownym odpaleniu znów się włącza jak mnie to wkur....
              [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

              Komentarz

              • szkoda
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 22543

                #57
                szczerze mowiac ja w ogole nie rozumiem o co wam chodzi z tym ASR'em, ze w czyms tam przeszkadza itd, tez mam ciezka noge, ale w niczym mi to nie wadzi, moze to przez automat :?: :roll:
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz

                • przem1978
                  Ambiente
                  • 2006
                  • 201

                  #58
                  Zamieszczone przez Masmo
                  Nie występują?? To rozkręć koło od roweru i włóż w sprychy patyk i zoabczysz czy nie występują naprężenia
                  Niestety EDS-u nie wyłancza przycisk ASR i dalej działa normalnie.
                  porównanie do szprych rowerowych jest chyba nie na miejscu...

                  powiedz co mam zrobić abym mimo WYŁĄCZONEGO ASRu słyszał chrobotanie, bo nie mogłem tego na lodzie uzyskać... u mnie najwidoczniej działa tylko w parze...
                  Octavia Combi II 2.0 TDI 140 KM Elegance + xenony '07 Black Magic

                  Komentarz

                  • Masmo
                    L&K
                    • 2005
                    • 1145

                    #59
                    Zamieszczone przez przem1978
                    powiedz co mam zrobić abym mimo WYŁĄCZONEGO ASRu słyszał chrobotanie, bo nie mogłem tego na lodzie uzyskać... u mnie najwidoczniej działa tylko w parze...
                    Skręć kierownice....
                    Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                    Komentarz

                    • przem1978
                      Ambiente
                      • 2006
                      • 201

                      #60
                      Zamieszczone przez Masmo
                      Zamieszczone przez przem1978
                      powiedz co mam zrobić abym mimo WYŁĄCZONEGO ASRu słyszał chrobotanie, bo nie mogłem tego na lodzie uzyskać... u mnie najwidoczniej działa tylko w parze...
                      Skręć kierownice....
                      to też robiłem i nic chyba że wtedy mam słyszeć przeguby ...
                      Octavia Combi II 2.0 TDI 140 KM Elegance + xenony '07 Black Magic

                      Komentarz

                      Pracuję...